28 Aralık 2011 Çarşamba

Ya korkağız, ya tembel, ya da ikisi birden…

Bu kısa bir yazı olacak. Çünkü bu bir hipotez, yeni dille önerme yazısı.

Hocalık döneminde birkaç bin öğrencim oldu. Danışanlarım değillerdi, çünkü sorunlarını dinlemeyi sevdiğim için yaptım, hiç ücret almadım. Yüzlerce farklı sorun, yüzlerce farklı görüş.

Bu dönemde sorunlarına baktım. Aslında çok kolay birkaç adımla çıkabilecekleri kapanlardaydılar. Ama yapamıyorlardı.

Bir sürü mazeret ileri sürüp, kendilerine sürekli yalan söylüyorlardı. Statüko çok cazipti, çünkü bildikleri sorunlar vardı sadece. Oysa güvenli hapishanelerinden dışarı adım atsalar, orada çözüm olasılıklarıyla birlikte, yeni ve bilmedikleri sorun olasılıkları da vardı. Mutlu olma ihtimalleri dışarıdaydı, ama orada mutsuzluk ihtimali de var diye, mutsuz oldukları yerde sabitlenmek istiyorlardı. Bir mucize ya da kurtarıcı bekliyorlardı.

Bu yüzden şikayet etmekle yetinip, inisiyatif almaktan kaçınıyorlardı.

Alternatif çözüm önerilerimi anlattığımda kollarını çapraz bir şekilde bağlayıp, donup kalıyor, duymalarına rağmen dinlemiyor, susuyorlardı. Blog yazılarıma gelen itirazlarda da benzer yaklaşımlar var…

O zamanlarda –patenti bana ait olan- bu hipotezi geliştirdim.

Bir insanın aslında sadece bir sorunu vardır. Ya korkaktır, ya tembel, ya da ikisi birden… Emin olun, başka hiçbir sorununuz yok…

Neşeniz, bilir…

Sevgi ve bilgi, paylaşılarak çoğalır…

Maksat Bir, rivayet muhtelif…

Sevgi ve ışık…

Korkut



Bu metni mümkünse linkiyle, referans ya da kaynak göstererek her yerde ve herkesle paylaşabilirsiniz…




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder